torsdag, februari 07, 2008

Jag som yogainstruktör.

Japp, då var det över. Utvärderingen. Anna satt där och väntade på mig när jag kom. Vi pratade lite och sen gick vi in i salen. Några minuter innan det är dags kommer det in en man, städare med värsta dammsugaren och ska städa. Väldigt passande innan en yoga klass. Mysigt och stämningsskapande. Dock hade ingen medlem kommit in än.
Vi kör ut dammsugarmannen och någon minut före halv är det fortfarande tomt i salen. F*n tänker jag...ska det inte komma en enda käft nu när jag ska bli utvärderad...det är ju inte bra.
Men sedan kom det in en liten drös med folk, precis i sista sekund. Antar att det är så med vissa lunchklasser. 
Försökte ignorera Anna som satt i ett hörn med block och penna, redo att granska mig noga.
Körde på och gjorde som jag brukar göra, försökte komma ihåg allt. Var så uppe i allt att jag glömde sätta på musiken så det blev till att lyssna på andetaget till avslappningen.
Sedan då? Dags för grillningen. Nog för att man kört mååånga klasser och fått beröm innan, men man kan ändå aldrig vara säker på att man inte suger. Sorgligt men sant. I alla fall fick jag väldigt bra kritik:-) Tydlig, skön röst, fin teknik, varierande instruktioner. Yes! Bättre kan man ju alltid bli så fick lite tips att slipa på; andning, flöde och små korrigeringar. 
Känns skönt att det gick så bra (bästa instruktionen på hur man tar sig in i fisken som hon någonsin hade hört!) och att jag fick en utvärdering så pass snabbt så att jag vet vad jag ska jobba med.
Hade svårt att komma hem från Sats, syndromet från Uppsala! Snackade med Johanna och ställde mina frågor till David (TA) men fick inte så många svar. Inte lätt när alla är lika gröna.
Under tiden var Desmond ute i skogen med Freddan i två timmar. Han är ganska mör tror jg och nu försöker jag öva med honom genom att gå ut emellanåt och ta på mig jacka/skor för att avdramatisera dessa handlingar. Vore underbart ljuvligt skönt att ha en hund som utan problem kunde vara ensam en timme eller fler. Dags att fortsätta.

Förresten hade jag visst fått GP idag (oops). Manne hade lagt in den på köksbordet. Men dåligt har det ju varit ändå.

Angående vibträningen så funderar jag på när jag ska boka in nästa tid och hur jag ska ha råd att fortsätta med det efter mina 3 ggr om jag känner att jag vill (vilket jag tror). Tips?

Inga kommentarer: