onsdag, februari 06, 2008

Vibrationsträning.

foto: FreeMotion, i tonic.
Så snygg!

Idag följde jag med Anna till Vibcenter för min gratis provträning. Spännande!
Låg i en mysig liten vindsvåning i centrum och jag fick göra 5 olika övningar på den grymt snygga vibmaskinen. 60 000:- gick den på. Om man ändå vore rik... 
Tre benövningar (benböj, vader, baksida) 60sek x 2.
Två armövningar (armhäv och dips) 30sek x 2.
Det skakade ju en del, ända upp i skallen! Men summan av kardemumman är ändå att nog f*n känns det att man har gjort nåt, trots den knappa tiden och den till synes knappa ansträngningen. Musklerna måste parera vibrationerna och gör att musklernas anspänningstid blir längre än vid vanlig styrketräning och därmed också mer tidseffektiv. 10-20min vibträning skall motsvara 1-2 timmar i gymmet. Snacka om träning i tiden. Dessutom ska det vara masserande och stressdämpande.
Visst kändes det som man hade mer att ge, men det är nog bäst att ta det lugnt i början. Nervsystemet måste jobba när man står och skakar sådär.
Jag fick köpa 3ggr för 100kr (ny-kund-erbjudande) så jag ska prova några gånger till och se vad jag tycker. Svårt att bedöma efter en gång.
Dock måste jag erkänna att jag har blivit lite bortskämd och inte gärna vill betala för träning. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh, låter som en träning som skulle passa mig. ser ifram emot din fortsättning följer.

Anonym sa...

ja nu skriver jag lite oftare, fick nämligen lite skäll av kim. =)