tisdag, mars 04, 2008

Effleurage!

Idag:
-mera anatomi; verterbrae, processus spinosus, axis, atlas, prominens är alla mer eller mindre bekanta begrepp i min skalle så dagens anatomilektion gav inga utmaningar, men lite repetition.
-effleurage däremot! Jag har lärt mig mina första grepp och provat på att massera Sofia. Knepigt...hur ska man stå, hur hårt ska man trycka, hur mkt olja ska man ha, är mina händer för kalla? Fördelen var ju att man själv fick likvärdig nybörjarmassage med isande händer, men det var ändå rätt soft. Jag blev groggy o höll på att somna.
-ingen vibbträning, det var fullbokat, men lika bra för hela min kropp tror jag.
-istället fika på condecco med anna. branmuffins med blåbärsmarmelad och creemcheese med varm choklad till. yum.
-hemgjord salamipizza.
-testa nya greppen på sambo-mu.

1 kommentar:

Unknown sa...

jaa, ush, nu när du säger det. hon lär ju inte kunna stå eller gå i dom där pjucksen ...

Manne kanske blir lite mer medgörlig nu när du masserar honom lite då o då :P

Hur går det med hundvakt?