onsdag, mars 19, 2008

Mot nordligare breddgrader!

I dag går tåget hem till Västerås. Det ska bli kul att komma hem. Hem till mamma och pappa. Till Bug och Fido. Och Åsa. Till det bekanta. Och så ska man få äta god mat som mamma har lagat:-)
Hittills idag har jag gått en promenad och ätit mackor. Kokar ris gör jag också. Och sen tänkte jag göra en sallad som vi kan ha på tåget. Tänkte ta o slänga i det mesta som finns så att det inte ligger och blir dåligt över påsk (kyckling, quinoa, avocado, keso, tomat, babyspenat, lök, champinjoner...)
Packa måste jag också, men jag kan inte komma på vad jag ska ta med mig förutom datorn. Ska ju inte ta med mig så mycket eftersom jag har så mycket där som ska med hit sen så det är ju onödigt. Har en timme på mig att göra allt detta, sen ska jag sätta fart mot dagens massagekunder. Puh...mina händer är lite trötta efter fyra helkroppar i går. Hoppas min bänk har kommit idag. Då ska den åka med på tåget säger Manne.

Besöket i Angered i går gick ganska bra. Hon verkade snäll och lite ensam. Jag fick se på kort och fika. Det blev mindre snack om Desmond och det praktiska, men vi skulle höras. Sen har jag fått en del andra svar också. Skall kolla upp. Förhoppningsvis finns det en lösning på detta hundproblem. I går hade Freddan och Des träffat småhundar i skogen. Matten kände någon som ville para sig med Des. Han är hett byte tydligen. Kanske dags för lillvovven att tjäna in sitt uppehåll;-)
Maten från Olivers petfood som skulle levereras efter 3 dagar har fortfarande inte dykt upp ca 1,5 vecka efter gjord beställning. Fan om den inte kommer i dag. Då ska jag klaga ännu mer.

Inga kommentarer: