tisdag, mars 25, 2008

Tillbaka i ett vitt Göteborg.

Sitter i sängen, under duntäcket och skriver. Ute är det fortfarande vitt vitt vitt. Vi fick åka bil ner med Kurol igår. Hans nya bil. Audi A4. Det var skönt, trots att vi hade köpt tågbiljetter. När vi närmade oss götet blev det allt vitare omkring oss och snorhalt. Det stod bilar och lastbilar på motorvägen eller på påfarter som helt enkelt inte kom längre p ga halkan. Lite läskigt, men vi körde långsamt och kom fram hela.
Mannen har gått till jobbet. Jag börjar halv ett. Desmond ska vara hos Susanne idag. Hon jag träffade förra veckan. Det borde gå bra tror jag. I så fall måste vi bara göra upp om pengar, hämtning och lämning etc. Fast egentligen har jag ju några till att kolla upp.

Planen är nu att sitta kvar här en stund till. Jag ska ta reda på lite grejer, kanske krävs några telefonsamtal också. Ska tex kolla var fan Desmonds mat håller hus, kanske boka en synundersökning, kolla när man kan gå på cellprov, vaccinationspriser (D), kolla att min lön stämmer etc etc. Inget jättekul, men ändå nödvändigt.
Borde slänga upp lite bilder. Jag gör det sen.

Inga kommentarer: