måndag, maj 26, 2008

trött jag.

Måndag igen. Borde vara utvilad efter helgen, jag tog det ju ganska lugnt. Istället är jag trött-inte minst i kroppen. Ikväll väntar två klasser...puh. Dessutom måste jag plugga! Både koreografi, muskelanatomi, muskulering etc etc. Ska dock börja med en powernap som nu ska försöka hållas till 15min och inte den dryga timmen det blev sist(!)

Inspirerad blev jag i skolan idag. Vi fick info från olika håll, bla av Rikard, en f d  elev som varit ute och masserat på kryssningsfartyg över hela världen. 8 mån på en båt. Ibland 8-10h jobb om dagen. MEN även möjlighet att se världen, träffa massa människor, tjäna pengar (dricks säger jag bara!! Han hade en vecka fått 6000kr i dricks). Å man blir sugen. Önskar nästan att jag gått den här utbildningen för några år sedan. Inte att det är för sent nu, men ändå. Läget kunde ju vara bättre. Lockande... förmodligen ska jag satsa på att skapa en bra kontakt med Hans på Team Lars Massage, ska på bindvävsmassage hos honom på fredag, det är en bra start. Det är så mycket man vill hinna med i livet;
 Lära sig massor (där är jag ganska duktig:-)), resa, lära mig nya språk, äventyra lite... men samtidigt har man landat lite i göteborg och börjat början till vuxenlivet lite. Så känns det i alla fall. Men så kanske man inte ska tänka, alla möjligheter finns ju. Jag är 25, inte 55.
Powernap var det ju....off to it!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah, en gång i tiden när jag var ung, typ 17 dateade jag en massageterapeut som var 26 (!) han jobbade iaf en stor del av året på kryssningsfartyg, tyå 8 månader i sträck. han tjänade maaaassor med pengar!

Anonym sa...

och.nä ja håller med dig, tio åringar och hund är ingen bra kombo
juste, ska man träna när man är dunderförkyld?