tisdag, maj 27, 2008

Kaffe!

Jag är ju verkligen ingen stor kaffedrickare, men nu blev det en stor sojalatte efter skolan (och en igår på lunchen!). Känner att nu får det kanske vara nog för jag blir ganska påverkad. Att bli pigg timmarna efter lunch är ju toppen...men att effekten sedan kvarstår i ett antal timmar efteråt och jag känner mig darrig och halvspeedad kanske inte är lika önskvärt.
Tog en kaffe med Emma, Jimmie och Kaiza efter skolan. Så skönt väder! Blev sittandes med Emma ända tills nu och diskuterade alternativ medicin, allt från ljud till öronakupunktur och psykiska sjukdomar och droger. Fascinerande.
Nu har jag mindre än en timme kvar tills jag måste bege mig ned på stan igen för att köra yoga på Kompassen. Å jag måste få i mig nåt innan (smoothie?). Sedan är det plötslig kväll, middag och sängdags igen. Tiden bara rusar fram. Idag tog folk studenten här. Så avlägset. Jag kan väl acceptera att det var 10 år sedan jag gick ut nian, men på de där tre åren i gymnasiet växte man ändå väldigt mycket som människa, och att det är sju år sedan jag tog studenten känns lite skumt. Fina minnen. Men dem som åker runt o sjunger om studentens lyckliga dagar idag känns för mig väldigt små. Tänk....

Inga kommentarer: