onsdag, juni 18, 2008

Lilla farmor.

Å jag har haft dåligt samvete för att jag inte har hälsat på farmor förutom när mamma o pappa har varit här på besök. Farmor bor ju här i Göteborg, ute på Hisingen. Jag har ju haft fullt upp och på helgerna har man liksom haft annat för sig. Jag har knappt ringt i brist av tid och för att jag inte ville göra henne besviken genom att ringa och inte kunna säga att jag ska komma på besök.
Nu är jag ledig, så i måndags ringde jag. Mycket riktigt, jag hann knappt säga mitt namn innan hon frågade om jag skulle komma på besök. Idag gjorde jag det. Jag packade in Des i Winkie och med en handskriven vägbeskrivning från gulasidorna begav jag mig mot Tyska Gatan. Givetvis åkte jag fel. Insåg det någonstans i den låååånga Lundbytunneln. Jag har aldrig kört bil i Göteborg och hittar därför ingenstans! Men jag lyckades vända om och snirkla mig fram till rätt adress, kom bara knappa 10 min för sent. Farmor har ont i ryggen och i höften och har en spricka i ljumsken. Farmor har en trädgård att sköta om. Farmor bjöd på fika i vanlig ordning. Jag blev så mätt. Stannade i tre timmar. Hjälpte till med att byta gardiner, tittade på foton...
Nu ska jag rasta vovven, äta yoghurt och bege mig till sats om ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

va bra att du hälsade på henne, man ska ta hand om de gamla.

kommer vara i västerås och stockholm, min jobbarkompis har ett sommarhus i skärgården så jag ska hälsa på honom där och så tess och mia såklart. det blir kanske bara tre dagar.

hoppas ni kommer vara i västerås samtidigt. henke ska ju jobba så han är ju där. var kommer christoffer vara tro? kim har kommit hem från spanien så hon kommer också vara här.