söndag, juli 27, 2008

jag överlevde dagen som svettades innan den började.

Idag var det helt sjukt varmt. Jag har gjort inget. Igår var det Cubafest. Lime och mynta förbrukades, liksom rom och club soda. Balkonghäng, softish. Ganska sent. Därför började den här dagen när det redan var alldeles för varmt. Jag har mest legat stilla och rört mig så lite jag kunnat. Gärna någonstans med lite vinddrag. 
Jag vet, man får inte klaga på värme i det här landet, men idag var det för varmt. Det gick inte att vara på balkongen. Först vid fyra tiden tog vi oss till Björnön och tog ett ljuvligt, efterlängtat dopp i Mälarens grumliga vatten. Träffade en gammal bekant. Blev halvdränkt av farbror Henrik.
Nu har jag kört Chrysler och hyrt en film, American Crime, som ska ses med inväntade män; Manne och Kenling. 
Bring it on.

Inga kommentarer: