söndag, augusti 31, 2008

Kräftskiva!

Räkorna fick också vara med på ett hörn.

Myggljus.
Myysigt på lilla verandan.

KC. Jag och Paulina.
Segrade i marshmallowstävlingen.
Plocka ärtor med ett sugrör.
Äta glass iklädd sopsäck och strumpa.

Jag kände att det var dags för lite bilder. Dessa är helt färska, från igår kväll när jag besökte Pernilla i Ucklum utanför Stenugnsund. Hon bor i ett liitet hus med sin sambo och där ställde hon till med kräftskiva. Mums med havskräftor, sånt är man inte van vid när man kommer uppifrån landet, men här är det en självklarhet. Avnjöts med bröd, aioli och saffransaioli, nubbe, vin, panacotta...perfa. Poängpromenad (tipspromenad) och tävlingar. Jag vann armhävningstävlingen! Sen blev det Alias, tjejsnack och slutligen...Saw II. Blev kvar över natten och tog bussen tillbaka in till Göteborg idag. Kul var det. Mysiga lilla huset! Men jag skulle nog inte palla att bo så långt bort från staden.

Söndagen bjussar på fint väder så jag tog med Desmond och var ute ca en timme i alla fall. Drack te med ingefära och det hembakta brödet. (Lovisa: Ja, jag gjorde hela satsen, den som stod på paketet med typ 13 dl rågmjöl och 20dl vetemjöl. Jag hade inte tillräckligt stor bunke, ingen bakmaskin...deg o mjöl överallt! Fattar inte heller hur de tänkte när det stod att man skulle dela degen i 4 delar och lägga en i varje hörn på en långpanna och grädda. Fick knappt plats med två degdelar i en långpanna. Men gott blev det och bröd finns ett tag framöver. Vet dock inte om jag gör om det. I mindre utsträckning i så fall.)

Inga kommentarer: