fredag, augusti 29, 2008

Revolving.

Bara så ni vet så bakar jag världens största bröddeg. Så känns det i alla fall. Tänk om man hade en maskin som kunde knåda. Hade inte ens en tillräckligt stor bunke. Hoppas det blir bra till slut. Nu jäser degen.

Revolving alltså. Det är en myofasciell teknik där man jobbar i musklernas fiberriktning, men man är bara i fascian, inte i själva muskeln. Alltså känns det inte så mycket/hårt, det går väldigt långsamt och behandlingen är väldigt sövande (tycker jag!). Syftet är att återskapa möjlighet till rörelse genom att bryta negativa rörelsemönster.
Man kan säga att man glider över huden och sträcker ut facsiorna som finns där under.
Vet inte om ni blev så mkt klokare? Bör upplevas:-)

Tvätten tumlas/torkas, sen ska jag undersöka den och se om den blev ren med nötterna.

Desmond ligger lydigt inne på badrummet. Nu ska han få en promenad medan tvätten och degen väntar på mig. Vilken fredagkväll, va? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

tackar, tackar för informationen. nu vill jag testa. kanske gillar det bättre än massage. =)

Anonym sa...

Är det surdegen du håller på med?? Gjorde du full sats.. hehe jag hade knappt en tillräckligt stor bunke för halv sats...:D