lördag, september 06, 2008

Äntligen lugn och ro.

Det är tyst i lägenheten. Desmond ligger i sin säng. Det finns visserligen mycket jag kan och kanske borde göra (och lite av det ska jag väl ta itu med också) men just nu är det så skönt att bara sitta här o kunna slappna av lite. Don't get me wrong, jag gillar att ha mycket att göra. Men kontrasterna är viktiga. Det är ju då man uppskattar lugnet när man äntligen får det.
Igår var jag på Lindex och masserade. Det gick bra om du frågar mig. Hoppas dem också tyckte det, men man ska väl inte klaga när man får massage på jobbet(?) Egentligen skulle det ha blivit en lugn fredag därefter, men istället var jag och Desmond på Playdate hos Elena och Chanel som bor precis vid min skola. Chanel är en 10mån prazsky tik som Desmond tyckte om att busa med och jucka på. Love at first sight. När jag kom hem ringde Malin och ville att jag skulle följa med o spana in ev. boende till henne ute på Hisingen. 

Idag ringde klockan strax före åtta och regnet öste ned utanför fönstret. Ingen hit när man ska stå utomhus på Liseberg och göra reklam för massage. Vi lyckades få en plats under tak, men varmt var det ju inte. Ändå stod man och gnagde på en gratisglass (det var ju trots allt gratis). Efter två timmar styrde jag stegen mot kollektivtrafiken som skulle ta mig till Lindholmen. Jäkla buss, kom inte alls som den skulle. Stod och väntade i Brunnsparken i evigheter och trots att tavlan annonserade bussens ankomst dök den inte upp. Till slut såg jag bussen ta en annan väg och försvinna bort. Varför? Hur ska man rimligtvis komma på en buss som inte stannar där det står att den ska stanna? I vilket fall hann jag till bodybalance kvartalet, tränade och åkte hem. Nu har jag ätit och varit ute med D. Alltså: softishtime!

Inga kommentarer: