tisdag, oktober 14, 2008

lilla släkten

Idag besökte jag farmor ute på Hisingen. Jag kan banne mig aldrig hitta dit på första försöket. Sist åkte jag också fel. Nu ska jag skriva upp vart jag ska åka av så jag kanske kanske hittar rätt nästa gång.
Farmor bjöd på 2 mackor, fryspizza(!), mariabullar, sockerkaka, äppelkaka och en småkaka + kaffe. Snacka om att man är mätt. Så fick jag 2 påsar med äpplen så jag ska baka den där goda äppelkakan med koks som hon bjöd på. Häromdagen bakade jag chokladmuffins med chokladbitar och valnötter. Synd bara att ingen här hemma vill fika. Får bjuda hit folk!
Iaf...åkte hemifrån strx före elva, hemma strax före tre. Det tar sin tid att hälsa på farmor.

Nu ska jag ut i solen och rasta vovven. Sen ska jag pränta in de två sista bbe-låtarna i skallen och sen borde det vara tid att massera ellinor. Blev inget i söndags.
Dagen rullar på och likaså veckorna, månaderna och åren.
Snart fyller jag år.
Många år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lika många år som mig...och snart blir jag ett år till. pratade med ida om det igår. om tre månader är vi i the late 20s. ahhh...

Anonym sa...

hahahha! äkta dig..
inte lätt, men har du lagt till bloggen nu då?

Vet du nu har ja ännu mer grejer att berätta ju, så kanske ringer igen sen om ja hinner, o fy tusan så lika din pappa e sin bror!