måndag, oktober 27, 2008

Måndag morgon.

Ni är säkert på jobbet by now. Inte jag. Jag är ledig. Större delen av den här veckan. Skönt?
Nja...
Men. Jag ska iaf på intervju idag så once again: håll dina tummar!
Des blir utmanad för han får vara ensam både när jag ska iväg till sankt jörgen och sen på kvällen när jag åker å har pass o mannen troligtvis inte har kommit hem. wish him luck as well.

Helgen gav en extra timme och vilken skillnad det gjorde (jo faktiskt!).
I lördags dök Kenling upp här för att få hjälp med juridiska frågor och umgås.
Igår var vi o tittade på den ljuvliga lägenheten. Den var fin. Nästan finare än på bilderna. Stooor och fräsch och bra på nästan alla sätt. Utsikten var skit. Första våningen och utsikt in mot en "gård" av asfalt och andra hus. Men jag antar att man skulle kunna ha överseende med det om man skulle få bo där. Det var många på visningen. Vi har inte räknat på kostnaden än, men jag tror det är kört. Jag har inte råd att lägga i närheten av så många tusen i månaden som mannen kan. Det är ju skillnad att jobba på en advokatbyrå och att massera lite då å då. suck.

Igår kväll gick vi en promenad här i krokarna och konstaterade att det är väldigt fint här också. Jag måste säga att jag diggar Bagaregården och att det skulle kännas konstigt att flytta. Det finns ju för och nackdelar med allt. Jag skulle inte tacka nej till den fina lägenheten.
Men här är det fina hus, lugnt och grönt och vi har en stoor, fiiin innergård.
Så kommer jag i alla fall att tänka när vi konstaterar att det inte går.
:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

visste väl att du skulle komma med ett supersvar. tack!

hur gick intervjun?