tisdag, november 25, 2008

en ledig dag.

Idag är jag ledig. Det var ju faktiskt ett tag sedan(!) Då är det ganska gött. Jag började med sovmorgon. Är fortfarande inte påklädd, har fortfarande inte ätit frukost, varit ute med Desmond...
(Han har ju inte ens gått upp än)
Men brödbak är på gång i alla fall. På tiden!
Antagligen kommer även den här dagen att svischa förbi.
Jag skulle vilja hinna mysa lite, sticka, titta på heores...

Måste berätta en sak som hände igår.
När jag kom ut från mina pass på kvällen hade någon ringt mig och lämnat ett meddelande. Jag lyssnade på meddelandet och fick veta att det var Jonna som hade ringt mig (hudterapeuten som jag jobbade med för första gången på curex i onsdags). Hon presenterade sig (eftersom vi bara har träffats en gång) och sa att jag nog ville ringa henne(!?).
And so I did.
Å vad glad man blev för vilken gullig tjej hon är. Jonna har nämligen startat eget nu under hösten, o hyr nu in sig i ett rum på Nordicclub på Lindholmen här i Gbg. Jag sökte ju det där massagerummet på Nordicclub i Majorna tidigare (remember?). Det finns alltså ett samband.
Så Jonna har alltså pratat med Carlos (som "intervjuade" mig) och frågat varför han inte valde mig den där gången. Han hade frågat om hon tyckte att det var dumt, och inte riktigt haft något bra svar.

Så nu sitter jag återigen här med Carlos nummer. history repeating

Under dagen ska jag ringa o kolla läget. Vet inte alls hur det ser ut, jag sökte ju rummet för lääängesen, när jag fortfarande gick i skolan. Nu har det ju dykt upp andra saker, så jag kan inte alls ta det i samma utsträcking som innan, men kanske lite. Om jag får.
Egentligen spelar det ingen roll, för det som gjorde mig gladast var att någon som jag knappt känner engegerade sig för mig på det här sättet. Då blir man lite varm:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

men vet du maria, det är juför att du gör ett sånt intryck på en att man bara vill vara med dig
du är bäst!
håller tummarna..

juste, jag fick jobbet.