fredag, december 19, 2008

Mo Money, mo problems?

Kanske är det sant, men lite pengar är också lite bökigt.
Tänk om man var rik. I alla fall lite. Eller tänk om man bara hade en normal inkomst.

I wish.

Förmodligen kommer jag att få mer än jag fått på länge den här månaden. Men det kommer väl vara i klass med studiemedel eller nåt sånt. Wohoo!
Dessutom ska det räcka länge.
Blä.
Det ska räcka till lokalhyra som betalas i förskott i jan, vanlig hyra, dagmatte och uppstartning av företaget. När jag tänker på det får jag ångest. Jag har inte ens köpt klart julklapparna än. Kanske borde lämna tillbaka någon istället.

Tänker ett år framåt. Hoppas ett rikare år ligger framför mig.

Å stackars farmor som blev lurad när hon skulle fixa en vattenläcka. 120 000 sek försvann. Kanske har hon chans att få tillbaka större delen. Men ändå. Stackars farmor. Och fy fy fy på dem som lurar gamla människor. Unga också för den delen.

Inga kommentarer: