tisdag, december 16, 2008

Röriga dagen närmar sig mål.

Idag skulle jag vara ledig. Inga speciella planer, typ träna o tvätta.
Mannen gick upp imorse.
Jag låg kvar i sängen och slumrade.
Så ringer mobilen.
Det är Anette från IF Metall, där jag brukar massera, som frågar vart jag håller hus.
Fan.
Tydligen har jag missat att jag ska vara där. Jag är där varannan tisdag och då skulle jag vara där idag, men så hade jag inte skrivit in det i min kalender och tänkte att jaja, de kanske inte är så många där nu när det är så nära jul. (Sats kör ju julschema denna veckan så...)
Jobbigt det blev.
Hur snabbt kan jag ta mig dit?
Kan jag hitta hundvakt?
Agneta hade bokat upp sig.
Men Sofia, min kära vän, blev den räddande ängeln idag.
Så i med lite yoghurt, rafsa ihop allt och springa till vagnen. Stackars Des fattade nada och satt o gnällde hela vägen till järntorget där sofia fick ta över.
Jag lyckades iaf massera alla jag skulle; en tjej var inte där och en annan hade bokat dubbelt så hon fick nöja sig med en 30minutare.
Skönt att vara hemma nu.
Imorgon är jag faktiskt ledig.
Men jag ska till sjukhuset o kolla min hörsel (finally!) till banken o öppna företagskonto och på julfest. Ingen rast och ingen ro:-)

Inga kommentarer: