söndag, januari 25, 2009

Dog Silencer Pro.

Foto: http://www.goodlifecompany.com

Såhär ser aparaten ut, den som ska hjälpa Desmond att vara tyst när han är ensam.
Man ställer in den i samma rum som honom och ställer in känsligheten så att den reagerar på de ljud som han ger ifrån sig. Så fort han låter ger den ifrån sig ett ultraljud som ska vara obehagligt för hunden.
Vi har testat den några gånger och det har verkat som att det har fungerat, men hur kan man vara säker? Man måste spela in för att vara på den säkra sidan så det har jag ägnat mig åt nu.

Såhär gick det till:
Jag lade in en filt på badrumsgolvet och kommanderade Desmond att gå in.
Ställde in datorn och satte på inspelning samtidigt som jag aktiverade Dog silencer pro, gick ut och stängde dörren. Jag satte på mig jacka och skor, skramlade lite med nycklarna varpå jag gick ut, låste dörren och gick ned och ut på gården. Var borta i totalt tio minuter.
Eftersom det där med tidsuppfattning verkar vara lite knepigt så borde det inte spela någon större roll om man är borta tio minuter eller två timmar.

Jag har lyssnat mig igenom resultatet nu och är mkt nöjd. Desmond ger ifrån sig några omgångar mycket korta ljud och verkar tystna på en gång när DSC går igång. INGA höga, långvariga, hysteriska tjut.

Törs man känna segerns sötma?

*************************************
Uppdatering:
Lämnade plutten ensam igen när vi skulle åka och storhandla. Då gick det inte riktigt lika bra. Han var ensam i typ 1,5h och det började ganska bra, men sen skrek han en hel del innan det tystnade igen. Kanske inte liiiika farligt som innan, men ändå långt ifrån bra.
Hm.
Men då får man ha i åtanke att han redan hade blivit lämnad en gång och man kanske inte kan förvänta sig att det ska gå helt felfritt sådär hux flux. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv och mannen nu.

**************************************

Uppdatering:
Testade att lämna D 10 min och spelade in med ljudupptagning utanför dörren. Hördes inte så mkt alls. MEN. När jag sedan testar DCP så är den helt död. Jag byter batteri-helt död.
Jävla skitgrej.
Hoppas verkligen inte att den har pajat nu när man betalt närmare tusen spänn för skiten.

Inga kommentarer: