tisdag, januari 06, 2009

Spike it up.


Okej, spikmatta. Har hört lite om sådana på olika håll. En kompis som köpt tex.
Så igår när jag var på massage hos Vivvi såg jag att hon också hade investerat i en sådan. Jag frågade och hon sade att hon använder den på sina kunder, låter dem ligga på den 10 min före masaage ibland. Blev nyfiken.
Just den här, shaktimattan, en indisk typ av spikmatta, har 6000 "spikar" som ska hjälpa till att lösa spänningar, frigöra endorfiner och ge en meditativ djupavslappning(!)
Jag vill prova! Finns på vanliga hälsokostaffärer, var inne o kollade på en igår. 680kr går denna loss på och Vivvi rekommanderade just Shakti-mattan. Ångrade att jag inte köpte den på en gång, vill prova nu nu nu. Jag ska köpa den på företaget tänkte jag:-) Imorgon kanske, idag är ju en röd dag.
Vad tror ni?

Annars är det promenader, body balance inövning, stickning och bokföring som gäller. Ska även åka till Funkis och massera svärföräldrarna. Hinner jag allt? Samtidigt är det kris på mitt pass imorgon bitti. Ingen vikarie. Därför måste nog min TA åka in på sin lediga dag och fixa detta. De får man ju ångest över.

För övrigt är det typ den första mulna dagen i västerås sedan jag kom hit. Å tack o lov är det inte lika kallt längre. Hade ett helvete med SJ häromdagen som jag kan berätta om sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

endorfiner? djupavslappning? jag får bara känslan av aj, aj, aj. =) har du fått din iphone än?