fredag, februari 20, 2009

Dagens bravader och besök.

Inga bravader att skryta om.

Men utvilad gick jag upp o bakade bröd och kokoskaka, gick en promenad förbi djuraffären, mötte Lina, slängde in tvätt och sen var det fika.
Nytt hälsobröd från Buffé som var mycket uppskattat av min gäst. Jäsfritt bröd på bikarbonat med godheter som linfrön, solrosfrön, pumpafrön, äpple och torkade aprikoser i.
Kokoskaka med kakao från Kladdkakeboken.
Tänkte kolla alternativa fodertips från personalen eftersom folk tycker att Desmond är så smal. Köpte en liten påse med Royal Canin Sensible som ska vara ett mycket smakrikt foder. Det gick ned med väldans fart, men så brukar vara fallet när det bjuds på något nytt. Ska testa lite o se om det håller i sig.
Lina flyttar hem till Gävle till helgen efter ett år i Göteborg. Tråkigt att en vän försvinner långt bort, men under omständigheterna förstår jag det. Borta bra, men hemma bäst.

Vi passade på att behandla varandra lite också, jag o Lina. Satan vad ont det kan göra med massage. Det ska jag försöka komma ihåg. Man låg ju å svettades på bänken. Puh. Mina underarmar var som sten sa Lina. Sten.
Sen anslöt sig Fatima, min Uppsalavän, och det blev mera te och snack.
Jag har haft en trevlig dag med massa sällskap.
Nu ska jag försöka plocka lite o göra nåt vettigt. Mannen, han är o dricker öl. Får se när han dyker upp. Imorgon ska jag jobba 11-17.

Inga kommentarer: