söndag, februari 01, 2009

Det här strulet med nordic club.

Detta är vad som har hänt:

Att dela på ett massagerum 50/50 lät ju väldigt bra,speciellt hyresmässigt. Många andra fördelar finns också med att hyra in sig på ett gym. Allt finns, reception, folk i omsättning, tvättmaskin, träning, samarbete, ja till o med bänk.
Men.
Om man inte kan komma överens om tiderna, inte får vara där när man vill o kan, så är det ju ändå ingen vits-hur bra allt det andra än är.
Och så är ju läget just nu.

Idag var jag och träffade Lina som har en pilatesstudio i Linné. Hon hyr ut ett stort (20kvm) där det i dagsläget finns massageverksamhet två dagar i veckan. Rummet är stort, högt i tak och ligger bra. Lina är trevlig och pilates är ju spännande. Jag kan, om jag vill, hyra in mig där två dagar i veckan för 2400kr/mån eller en dag för 1500kr/mån. Helt ok.
Det knepiga med att vara där är att kunderna inte kommer att strömma in på samma sätt som de kanske skulle kunna göra på NC. Med andra ord måste jag på något sätt få folk att upptäcka och komma till mig.
Hur?

Med allt strul som har varit med NC känns det nästan enklare att skita i det-trots de bra förutsättningarna. Kanske som i iphone-affären; "låter det för bra för att vara sant så är det oftast det också". Det kanske ska vara mitt nya ordspråk här i livet?

Inga kommentarer: