tisdag, februari 03, 2009

Sängen är en bra plats.


Sitter i sängen och skriver på min lediga dag. Blev lite frusen efter frukostsmoothien så vad funkar bättre än ett duntäcke?
Igår hittade jag ett par grymma skinnvantar. Har konstaterat att jag alltid fryser fingrarna av mig på långpromenaderna och har velat ha skinnvantar länge, men det är svårt att hitta när man har minihänder. Svaret blev Prickig Katt. Där hittade jag ett par turkosa! På morgonpromenaden fick jag ta av mig vantarna för att det blev för svettigt :-)

Vrider och vänder på det här med rummen utan att riktigt komma fram till något. Ska undersöka möjligheter vidare idag. Vill komma igång, vill att allt ska rulla på. Vill ha en hyfsad inkomst. Vill kunnan veta hur mkt jag får i månaden och vill att det ska räcka till ny hyra i ny bostad, mat, nödvändigheter och kanske något mer.
I dagsläget tar det emot att köpa hatt i solglajer för 170kr till partyt på lördag. Det kanske säger något om ekonomin.

Nu ska jag ringa Hans, min bästa chef, och se om han kan hjälpa mig med något här i livet.

****************************************************
Uppdatering: Efter vidare mailkontakt med NC får jag nu veta att den andra massören nu ska hyra in sig i rummet på heltid-för att slippa konflikter. Med andra ord finns det ingen möjlighet för mig att att vara där alls.
Detta känns inte helt juste.

Inga kommentarer: