söndag, april 19, 2009

En dag i den ljusa lägenheten

Det är märkligt hur jag har tänkt på den hr lägenheten som ganska mörk. Inte köket, men resten. Sen inser man att det kanske inte är så konstigt när följande saker har varit mörka: en vägg, matta, överkast, garderob, kuddar, gardiner, lampor, tv...
Nu känns lägenheten inte alls mörk!
Det är bra när den ska säljas o allt.
Vi har så fiiint nu. Men lite dåligt med förvaring (värre än vanligt) och min bankdosa är borta. Det är inte så bra när man har mindre än 200kr på kontot. Måtte den dyka upp snart!

I går var det lite sommar här, gick promenad i tights och T-shirt och det var bara liite blåsigt emellanåt. Sen åt vi smaskig oxfilé till middag, ja ibland lyxar vi till det. Men inget vin, för Manne vill inte få i sig onödiga kalorier(!)

Idag har vi haft besök av Olle, en man i 50-års åldern som jag hittade på grannar.se som kan tänka sig att vara hundvakt åt Desmond för samma peng som jag nu betalar Agenta. Fördelen är att han bor närmare, han har hundvana och verkar vara mer aktiv än Agneta. Ändå är man lite misstänksam...han snackade på om allt o inget. Man undrar om han inte ändå kanske är ett psykfall under ytan. Kanske ljuger han om allt?
Man blir lite skadad av alla konstiga människor man har träffat i dessa sammanhang. Men förhoppningsvis är han bra och då har vi hinnat oss en ny man för jobbet. Hoppas det.

Nu är Sofia på väg hit. Vi ska promenera i Skatås, snacka och dricka te. Härligt ska det bli. Mannen har dragit iväg t jobbet och sen ska han squasha så Im om my own. Med Des såklart.
I morgon ska jag till tandläkaren o7.10. Är inte det väldigt tidigt?!

Inga kommentarer: