söndag, april 26, 2009

Tillbaka i skolbänken

Om än tillfälligt.
Och jag kommer på mig själv med att trivas utomordentligt. Synd att det bara är fem dagar.
Jag är tillbaka på Axelsons och tillsammans med sju andra går jag grundkurs i bindvävsmassage. Jäkligt intressant och kul! Nu har vi lärt oss "Lilla Grundbehandlingen". På en gång blir jag jättesugen på att gå alla fortsättningskurser så snabbt som möjligt, men nästa kurs går bara i sthlm och de går inte så ofta heller. Och så kostar det ju. Allting får ha sin tid.
Jag undrar om jag trivs så bra i skol(och massage-)bänken för att det innebär en viss rutin. Jag är där mellan 9-16, sen är jag ledig. Jag behöver inte fundera på hur många ställen jag ska flänga emellan imorgon för det är bara två och jag är på ett o samma ställe i stort sett hela dagen. Så otroligt skönt. Plus att det är konstant lärorikt och intressant.
Finns det jobb som är på detta viset?
Min lärare verkar ha det lite så.
Det är kul och inspirerande när man träffar personer som har jobbat med massage i 10-15 år och älskar det. Det visar att det faktiskt går. För i dagsläget känns det ganska ofta tvivelaktigt och man pratar med sina vänner som flänger, kämpar och pusslar i samma anda som jag själv. Man frågar sig själv om det här någonsin kommer funka? Är det värt att satsa, stanna kvar?

För övrigt är klockan 18 och det är 18 grader ute. Jag ska åka till Kvantum o handla. Imorgon är det måndag och jag går i skolan. Känner bara glädje och lättnad över detta.

Inga kommentarer: