söndag, maj 10, 2009

Strapatser och förluster

Har varit ganska mycket. Besök av Åsa, besök av Anna & Robin m föräldrar, besök av svärföräldrar, familjemiddagar x 2, pass, jobb, köksrenoveringsplanerande, promenader mm.
Allt har varit bra förutom en sak.
Blev av med hela min nya, fina plånbok på bussen på väg hem från jobbet i lördags. Måste ha släppt taget eller glömt den på sätet av misstag-något jag upptäckte bara några minuter efteråt, men då var det ju för sent. Väntade ut bussen tills den kom tillbaka, men då var plånkan inte kvar och chaffisen hade inte fått in den. Så någon har tagit den. Korten är spärrade. Jag hoppas bara att någon har tagit den för att lämna in den till polisen. Tur i oturen var ju att jag inte hade några kontanter i-fattig som man är. De fick alla mina kort; visitkort, kontokort, körkort, studentkort, nyckelkort, icakort, bonuskort, spårvagnskort.... vilket ju är lite smådrygt. Än finns det hopp, ska undersöka detta imorn.

Har iphone-tankar igen. Typiskt.
Kan köpa iphone för 2400kr och betala 500kr i mån som jag ringer för och ringer då för 9öre i min=VÄLDIGT billigt. Alternativt 600kr/mån och hämta ut tfnen gratis. Går ju på ett ut.
Så vad sägs? Är det dyrt att betala 500kr/mån för mobilräkning eller är det normalt?
Man binder ju upp sig på 2 år, men under den tiden surfar man också gratis.
Tips, tack.

Nu hoppar jag i säng med hopp om den goda mänskligheten.

Inga kommentarer: