onsdag, oktober 28, 2009

PT och Spotify.

PT (personlig träning) har jag testat i dag.
Man känner att man lever. Man är i gymmet o man har en liten man som står hejar på en, påminner om teknik och säger vad jag ska göra och hur länge. Det är vad som behövs för att jag ska göra mer än bara passera genom gymmet. Sen kan man väl diskutera hur kul det egentligen är, men fokus ligger nog oftast mer på resultat.
Jag konstaterade att jag har sjukt svaga hamstrings (ingen nyhet) och kände hur kroppen stelnade till efter passet. Men med lite dammsugning o masserande var man igång igen. Nu känns det överkomligt. Kanske skulle man testa detta ett tag? Men smakar det så kostar det! Skulle gärna testa lite olika PT för att se hur de jobbar...hm....
Tål att tänka på.

För övrigt hade vi en liten yogaträff på tre och jag blev inspirerad att skaffa Spotify Premium till min iphone. Då har man verkligen allt i mobilen. Tillgång till en väldig massa musik jämt. Så nu testar jag en månad. 99kr/mån kostar det. Kanske kan vara värt? Jag ska ta en kvällspromenad o testa lite musik. Har kommit ifrån det här med musik lite känner jag. När man var yngre hade man ju stenkoll! (Nu har jag ju också två andra proppar i öronen som hindrar de vita lurarna från att hitta in:-()

1 kommentar:

Anna sa...

skulle också vilja prova en massa PT så man kan välja den man tycker bäst om. men det blir ju lite konstigt när de ser att man går med andra...eller?

hade ju en PT ett tag men känner att det kostar ALLDELS för mycket pengar. fast det är ju värt att gå några gånger så man får lite tips...