onsdag, november 18, 2009

Hundvakt-detta har hänt.

Jag lade ut en annons på Blocket. Hittade en tjej och vi kom överens om att hon skulle passa Desmond mot en månadsersättning. Vid första mötet verkade hon tycka att alla Desmonds regler var till för att hålla och sa att samma regler skulle gälla hemma hos henne.

Vad har hänt sen?
Reglerna ruckas på. Desmond sover i sängen o tar upp halva sängen. Han får till en början bara gå kortpromenader och han sägs inte vilja gå upp ur sängen varpå hundvakten lockar honom med fraser som är förbjudna (en del av ensamhetsträningen).
En morgon när Manne ska lämna Desmond dyker hon inte upp. Hon har försovit sig och inte hört av sig, men kommer efter ca 10-15 minuter.
En annan morgon när Manne ska lämna hör hon av sig ca 30 min före utsatt tid och sjukanmäler sig. Jag är redan på jobbet. Senare samma vecka, när hon också ska ha honom, berättar hon några timmar före att hon inte kan för att hon har fått en annan sjukdom och äter antibiotika och har fått förhållningsregler att inte lämna huset.
Veckan måste hon, av personliga skäl (bekant med allvarlig sjukdom) åka bort över helgen och kan inte passa Desmond på fredagen. Detta får jag veta ett par dagar i förväg.
Efter helgen när hon varit borta ska hon passa Desmond på måndagen. Klockan 07 får jag ett sms som talar om att hon pga sorg inte har lust att passa Desmond och inte är i stan. Återigen är jag redan på jobbet.
I dag skickar jag ett sms för att försäkra mig om att hon faktiskt vet om att hon ska passa Desmond idag (något som hon sa ok till tidigare i veckan) och då krånglar tågen så att hon inte hinner tillbaka till gbg.

Allt detta på mindre än en månad. Vad ska man säga? Visst kan man bli sjuk. Visst kan man försova sig. Visst måste man få sörja en vän. Visst kan tågen bli sena. Men.
Det är lite väl mycket va?
Det är inte ok.
Jag bör hitta någon annan.
Eller hur?

Inga kommentarer: