tisdag, november 17, 2009

Novita.

En sväng på stan slutade med tre shoppingkassar.
En var helt befogad-ny insats till min kalender från Ordning o Reda.
En kofta- svart, tunn, som går att vira runt halsen. Från Foji.
Så skorna. Var inne på Nätta fötter som har skor i storlek 33-35, men hittade inget. Sortitmentet är ganska litet och dyrt. Sögs vidare in i diverse skoffärer, men hittade inget i rätt storlek. Brukar inte ens gå in i "vanliga" skoaffärer. Så knatar jag in på...Scorett och hittar de här pjucksen. Som vanligt när jag hittar något i rätt storlek känner jag ett sug efter att köpa, nästan oberoende av hur skon ser ut. Men dessa var ju fina. Och så sköna ett par skor med klack kan bli(?) Bra kvalitet.
Jag slog till. Vad tycks?
Jag har fått köpdille. Nu får det vara färdighandlat på ett tag. Med ett par undantag som jag redan har tänkt på ett tag.

Inga kommentarer: