måndag, oktober 04, 2010

Vuxenpoäng.

Jag fick vuxenpoäng på facebook för att jag gjorde äppelmos.
Okej, har bostadsrätt (fast det är ju inte min), bil (knappt), hund, jobb (3), sambo å så. Jag har väl fler vuxenpoäng än innan, men jag märker i min omgivning att det börjar hända saker. Saker som kallas förlovning, bröllop, bebis, husköp o diverse sådant.

Är det alla ni som skulle göra allt det där innan ni fyllde trettio?
Eller är det jag som är jävligt efter?
Nä.

Men ändå. Jag har beskådat tre nyinköpta hus i olika renoveringsfaser. Jag har känt fyra bebisar röra sig genom fyra olika magar. Jag har blivit bjuden på ett bröllop och sedan dess även gratulerat två vänner till förlovning.
Samtidigt är det en vän som har brutit upp och sållat sig till singelskaran.
Men obalans råder.

Inga kommentarer: