torsdag, december 02, 2010

Hoppsan

I dag har jag en hemmdag. Jag är ensam hemma och bara fixar lite smått o gott. Jag tänkte att jag kanske skulle tvätta lakan o handdukar om tvättstugan var ledig eftersom det inte får plats i vår lilla, lilla maskin här uppe i lgh. Så jag går ned o kollar och det är ingen som har bokat så jag bokar och går ned o kör 2 maskiner. Sen går jag ned för att ta ut dem o då är de redan ute och någon annan har satt på 2 maskiner. Hm...knepigt, för jag hade ju bokat tänkte jag, men tänkte ändå inte tvätta nåt mer. Så när jag tar i tvätten för att hänga upp den är den helt blöt. Soaking.
Hm.
Är den verkligen fädigtvättad eller har nån bara tatt ut den ändå? O varför då?!
Hänger upp den iaf o klurar. Kastar ett extra öga på bokningstavlan och inser.
Inser att jag kollat fel på raderna och tittat på morgondagen och därmed trott att det var fritt fram men tagit någon annans tvätttid och denne har då blivit pissed och kastat ut min tvätt innan den var klar.
Oj.
Jag skäms lite o snabbar mig in i lägenhetens beskyddande trygghet. Hoppas ingen såg mig.
Men tvätten då. Dyblöt och oklar hänger den och tumlas där nere. Å jag vågar ju knappast gå ned o visa mig där. :-O Den får väl vara där och så får jag tvätta den på min riktiga tid i morgon istället.
Så kan det gå.

Laddar ur med yoga och combat i kväll. Lite fel ordning blir det men vaffan.

Inga kommentarer: