måndag, oktober 24, 2011

29.


Det där med åldersnoja går bort. Jag har den inte. Om man skapar sin värld som man vill ha den behöver man inte lägga någon energi på att noja över något så oväsentligt som ålder.
age is nothing but a number.
Många kanske har föreställningar. saker man ville ha uppnått vid en viss ålder. man kan kalla det mål. mål är bra att ha. man kan också kalla det stress. det man behöver mellan dessa två ord är balans. alltid. balans. balans. balans.
Okej, jag fattar. Har man tänkt att man ska ha barn när man fyller trettio och fortfarande är singel, ja då har man lite bråttom. Men varför? Fett onödigt.

Jag är 29 nu.
Jag är fortfarande lika kort. får visa leg på systemet. ibland när jag vill beställa vin på restaurang. Det har helt enkelt inte hänt så mycket sen härmodagen, när jag var 28.
men lite, lite har hänt.
till exempel så kom det fina vänner hit på besök för att fira mig. vi åt veg. vi drack vin. vi lyssnade på musik. vi skrattade. konverserade. sjöng. vi skrev fina ord på varandra. djur och goa gubbar i nacken. mustascher. kreativa ååådror. sen drog vi på klackarna och traskade ned på stan. vi dansade. ramlade. hookade. svepte. vandrade genom natten. möten. jag gillar möten. vi möttes. vi delade. jag vaknade med ett leende och solen skinande in genom fönstret. kan inte minnas när det senast var sol på min födelsedag. måste varit när jag var i oz. så många gratulationer (fanx to FB). pling i mobilen. samtal. medan finfrukost dukades fram. tack. mys. tajmat eller thaimat. sega i soffan. minnen att minnas.

grymt tacksam över att ha alla er fina i min värld. mitt liv. fortsätt dela det med mig.

Inga kommentarer: