tisdag, oktober 11, 2011

Det blir alltid som man har tänkt sig.

Nu ska ni få höra.
Jag tycker egentligen inte att jag ska behöva förklara mig, men jag gör det ändå.
Jag har rätt många järn i elden. Jag rör mig mellan tre olika jobb, pluggar koreografier, tränar, försöker upprätthålla mitt sociala liv på både nya och gamla plan, samordna konstant hundpassning etc etc. Det kan bli lite rörigt ibland. Jag har ofta minst en hund och minst en väska att släpa på.
Följden blir att jag i bland inte får med mig allt, saker kan komma bort.
Det som märks oftast är ju när man blir av med nycklarna. vilket händer. i bland. ofta tycker väl min familj och skakar på huvudet. men till mitt försvar, se ovanstående. jag lovar att om ni levde mitt liv skulle ni också tappa saker.
anyway.

Häromveckan hände precis det här. Först tappade jag bort mitt spårvagnskort (3månaders) men fick såklart ett nytt. Sen tappade jag mina nycklar på väg hem från jobbet, någonstans mellan omklädnngsrummet och spårvagnen-vilket är en ganska begränsad sträcka. Jag var helt övertygade om att jag skulle få tillbaka dem så jag stressade inte upp mig speciellt.
Jag gjorde en ny hemnyckel så länge bara.
Gick till hittegods, både västtrafik och polisen.
no luck.
hm.
jag gick tillbaka veckan efter.
no luck.
konstigt, tänkte jag. Jag var ju helt säker på att jag skulle få tillbaka dem utan massa krångel.
Ah well.
Så vad händer..?
I dag fick jag det här sms:et:
"Hej! Vi har i dag skickat dina nycklar per rekommenderat brev. Avisering kommer skickas från posten."

Behöver jag säga något mer?
:p

Inga kommentarer: