lördag, mars 31, 2012

Ease of mind.

Det är tydligen lördagkväll. För en vecka sedan satt jag och filosoferade över tystnaden och hemläxan i Malmö samtidigt som mycket annat gnagde och pockade på min uppmärksamhet.
Idag sitter jag hemma i soffan med en kopp te, dressad i onepiece och lyssnar på tystnaden. I år fick jag släcka på earth hour. Jag var inte sugen på den enorma Bullen som ligger i köket, kokade ett ägg istället. Värmer upp inför påsken. Typ.
Ska plocka upp en bok. Bli klok.
Är rätt nöjd över att bara vara hemma. Orka hetsa ut på stan?
Kroppen säger vila, själen säger tystnad.
Jag lyssnar. Jag lär mig. Och det går framåt. Jag ska fundera ut hur jag bemöter den här situationen med mest kärlek.
detär vad fler borde ägna sina lördagskvällar åt.
Word.


- bloggat på språng.

Location:Södra vägen,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer: