torsdag, september 27, 2012

att städa.

På olika sätt. Jag har lite tid; jag försöker röja undan och fixa fint. Men vart ska jag göra av allting? Jag har ingen förvaring. Ska jag stapla kläderna på golvet?! Måste rycka tag i det här, måste landa här. Men jag flyr lite grann, liksom mitt immunförvar gjorde när jag för ovanlighets skull inte lyssnade. Ofrivilligt. Även om man alltid har ett val. Så därför har jag hostat och sovit eller snarare hostat och inte sovit.

Två rekreaktionsdagar med bara lite jobb. Klasser bortvickade. Våfflor. Chips. Smoothies. New girl. film. sällskap.

Jag ska bara.

Jag har tvättat, hämtat paket, promenerat, masserat.

I helgen flyr jag på minisemester i landets södra regioner. I morgon. Å, en ledig helg, det var längesedan. Jag ska njuta. Högen rörde på sig.


Inga kommentarer: