torsdag, oktober 25, 2012

Springer.

Utan mina "lediga" torsdagar vet jag inte vad jag skulle göra. Ändå rusar jag mest omkring. Nästa vecka jobbar jag även tors. Hm.

Jag fyllde år. Strök en tvåa ur min ålder. Åt musslor. Ritade på duken. Fick konstiga blommor och fina ord. Och mustasch. Blommig.

Är tacksam och stram.

På väg till piff och fake genom löv och sol, andas jag. Andas höstens friska luft och funderar på begreppet tid och vad jag gör med den. Kroppen är tung men inte av ålder, mer av sex klasser på fyra dagar. Inte felaktigt särskrivet men skulle kanske använt siffran. I just den meningen är det viktigt att särskilja. tänk om jag slängt in ett kommatecken istället. tänk på alla whatifs.
Svett och energi.
Jag fick skumpa.
Tiden tickar men står stilla.
Det är torsdag och idag får folk lön.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: