torsdag, december 20, 2012

Nära.

Julen. Världens undergång. Nya avstamp. Vad är på G?
Möjligheterna står som spön i backen. Min teknik mår dåligt. Macen vill inte starta och hemknappen på fönen vill inte samarbeta. Vad är detta?!
Ska jag kasta in och ge mig av?
Inte redo.

Försökte strosa lite på stan men upptäckte att jag är rätt ointresserad efter helgens överdos av shopping à la london.
Framsteg.

Celsiusen sitter kvar i kroppen, hetsar. Combaten sitter kvar i kroppen, kontraktion.
Smaken av shaken sitter kvar i munnen, choklad.
Längtan sitter kvar i kroppen, efter det där.
I öronen; musiken. Ständigt. Pepp. Funk. Dunk. Bas. Ooooord och rytm.

Åker mot tredje jobbet för idag.
Ständigt på väg. Stor väska.
Vad händer med oss? Dig och dig och dig och mig?

Jag ska åka "hem" fastän mitt hem är här. Sista julen i Västerås men jag känner inget. Tycker det är tråkigt att det dröjer så länge innan jag får träffa mina bästa göteborgtöser. Saknar innan jag åkt. Ses vi nånsin? Inte om jorden går under. Eller?

Jag kastar ord, överdoserar intryck, sätter avtryck i det lågmälda, det tyst kaxiga och egna. Jag kunde inte bry mig mindre. Eller?

Vart kommer alla orden ifrån?


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: