onsdag, januari 02, 2013

2012

Ska man göra en sån där tillbakablick så var tvåtusendelen året då jag drog t Thailand med Kiffe. Testade muay Thai. Gaddade mig. Blev färdig reflexolog. Blev drabbad av en viss persons övertänkande. Såg sjukt många bra spelningar. Sade upp mig ifrån su (wey) Började jobba på Capio. Då brorsan flyttade hemifrån (ja det är värt att nämna). Två fina personer lämnade jordelivet (karlaxel och farmor). Jag flyttade från korsvägen och Kajsa (sorg). Flyttade in hos kiffe. Firade nyår lugnare än jag nånsin kan minnas.

Tvåtusentretton börjar med att jag sover på golvet utan madrass och drömmer om stora fästningar som jag plockar bort med pincett från min vänstra arm. Det kanske låter sådär men det är bra skit.
Rensa.
Känslan är revolt.
Förra året har tagit mig hit och nog har jag lärt mig nåt.
Att skala av.
Jag fortsätter att göra det, skalar bort onödigheter på alla plan. Alla.
Allt från hudlager till eämnen, metaller, gift och personer som är som fästingar. Och som fästningar.
Jag ska sluta jiddra och börja trolla. Jag ska effektivisera, sprida kärlek och kunskap och massa känsla. Och när det kommer t känslor ska jag köra med raka rör. Och jag ska må sjukt bra också. Inte på ett sjukt sättningar bara på ett bra sätt.

Så ska jag åka till fucking rio de Janeiro med Kajsa.
Allt detta ska jag tänka på i mörkret som omsluter mig.
Jag ska släcka med ljuskällan och visualisera detta. Och så ska jag le.
Känner du revolten?
I do.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: