onsdag, januari 23, 2013

Åsikter.

Jag vet inte om det handlar om ålder eller bara insikt, åsikt, avsikt, rågsikt?
Ju fler timmar man har på nacken desto mer tid har man väl haft att formas till den man är just nu, ja det låter rimligt.

En av de mest aktuella debatterna just nu här i GBG handlar om trängselskatten. Den är nyinförd och nu åker folk omvägar och trafikerar små vägar som blir farliga. För att spara pengar. Så klagas det hit och dit och det är orättvist osv. Ja. När fan är det rättvist? Det går inte ju. Nån kommer alltid hamna i kläm, utsatta drabbas och folk blir arga. Folk är så arga. Bittra. Sura.
Skärp er.
Jag fattar att de kostar er mer att köra bil, men det är ju det som är grejen. Jag fattar att alla inte så lätt kan ta sig dit de behöver kommunalt och det blir krångligt. Jaja. Men om alla kunde sluta vara så jäkla ego och se på det utifrån ett större perspektiv kanske man skulle förstå varför man inför trängselskatt? Kanske det på något plan kan vara bra att köra mindre bil. Släppa ut mindre avgaser. Borra mindre efter olja.

m å n g a b ä c k a r s m å


Man kan vara ego på olika sätt. Jag tycker att man ska vara det på ett plan. Man ska ta hand om sig själv, men inte på bekostnad av andra. Andra kan vara medmänniskor. eller ett träd. eller vad du vill. eller inte vill. Alla kommer aldrig att vara nöjda. Bara: välj dina duster.
Jag är inte perfekt. Det jag gör drabbar såklart andra. Sätter igång en kedja. Såsom allting hela tiden gör. The butterfly effect. ?

Det bästa du kan göra är att ta hand om dig själv. Men om du tror att det innebär att ligga i soffan med en cola light,flötig hämtpizza, en påse smågodis och jäsa framför en dokusåpa så har du fel.
Så är det.

Hejdå.

Inga kommentarer: