söndag, februari 10, 2013

the perks of being a wallflower.

se den. jag gjorde det nyss. fast jag skulle packa. den var fin. den fick mig att längta. man söker ständigt och nu var det längesen. jag vill få en homerun och springa tills benen domnar utan att det spelar någon roll. 2013, bjud till nu. är det inte min tur. snart.
jag tänker på möten, på mina vänner, på våra möten och hur våra vägar har kommit att korsas. jag tror inte på slumpen. jag tror att alla vägar korsas av en anledning. varje litet möte. varje partikel. varje tanke, varje känsla är en del av något större. det finns inget jag, inget du, vi, oss.
egentligen.
det blir vad vi gör det. du. jag.
vi väljer.
alltid ett val. alltid ett val. alltid.

ibland tänker vi inte på det. ibland tänker vi på fel saker, fokuserar på fel saker. tar för givet. glömmer tacksamheten. den som är allt.
påminn mig om jag gör det.
tack.
han gjorde det. länge.
jag klarade det. länge.
inte längre och aldrig någonsin mer.
jag är jag nu och jag kommer aldrig gömma mig mer. det går inte.
tack.
för insikten, att du fick mig att komma ihåg, fick mig att agera.
växa.
hitta.

jag ska pausa vardagen snart. pausa och dansa. och under tiden verkar universums lagar, som alltid. may the force be with us.


Inga kommentarer: