söndag, mars 03, 2013

föda.föda.mat.mat.mat

Jag måste bara vältra mig lite i hur gott det är med mat och hur bra mat man kan  peta i sig. Brasilien var ju, som bekant, underbart, men matmässigt fail. I alla fall om man inte äter kött.
Så, idag har jag haft en riktigt nice matdag om jag får säga det själv. Blev ingen riktig middag efter all träning igår (men fyllde på såklart) och sen en helkväll ute så idag behövde jag ta igen.
Man vaknar med en klarblå himmel utanför. Kickar igång med en grön jävel. Den här gången mixade jag banan, apelsin, selleri, spenat och vatten. gottgottgott och bra för vätskebalansen efter rötjut och caiprinihas. Sen följde jag upp med en 3äggsomelett med vitlök (ofcourse), lök, tomat, spenat (alltid) och kvalitetsost. svull. sen. hallon med lite lite turkisk yoghurt, solrosfrön och lite lite honung.
sen.
sällskap i solen med en stor chailatte. raybans on.
spontanshopping av jeans (!) hör och häpna.
handlade massa smaskigt på ica och gick hem och gjorde wraps. mmm. wraps med falafel, lök, hummos, ajvar, spenat:), tomat, paprika. gottgottgott.
en rawfoodboll.
en kopp grönt, varmt.
jag tror att jag är nöjd nu.
för nu.
so long.

Inga kommentarer: