söndag, maj 05, 2013

Sista natten hemma.

Nu väntar 2 nätter hos C, en hos m&p och en hos E innan jag ska gotta i mig i mitt egna dun igen. Oooolika veckor och fan vad jag gillar det! Tjusningen, spänningen, variationen.
Långa dagar med mycket luft.
Att hitta sällskap och sitta vid väggen på deli och njuta. Eller väggen vid da matteo.
Mala eget kaffe. Vara som ett barn på toys'r'us inne på artilleriet. Att hitta konstiga fina saker som man vill ha, överallt. Bokstäver. Ord. Idéer.
Kasta ord hit och dit, med dig och dig.
Förundras av hur snabbt håret växer och hur mkt man tappar.
Att se människor växa!
Det är vackert.
Glädjen i att våga, trots risken, den överhängande risken för kraschlandning. För att det ändå är värt det. Såjävlamycket.
Vår.
Våran vår detta åååår.

Jag måste gå ut med desmond. Lägga fram grejer. Skölja av dagens energier. Fundera mig t sömns.

Du är fin. Jag menar dig, ja.

Hej.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: