onsdag, juni 05, 2013

döda dagar och resurrection.

Idag lever jag.
Sen i söndags har jag varit död, helt mörbultad inombords och muskulärt. Känt mig som en gammal kärring, rört mig i slowmotion, haft en djupt liggande rörelsetriggad huvudvärk. Inte jag, men så var det. När bussen skumpade till gjorde det ont i ryggen. Orkade inte gå snabbt. Energilös.

(helgen var fin, andralångdagen är fantastisk på alla sätt. vi rockade dubstep på röda sten later.)

Återuppstoden. Det började med hotmojo och jag var inte pepp. Efteråt, lite piggare men i stort behov av mat. Grilla hos frugan...okej.
När vi anländer är det värsta grillpreppen, såsom vanliga dödliga förbereder för typ midsommar. Nej, detta är bara en vanlig, men ändå speciellt tisdag i Kville. I göööööteborg förstås.
Fantastiskt mycket vitlök senare blir jag knäckt och återupplivad av en Björn.
Så till er som gjorde min dag igår....kajsaelinemmabjörn. framför allt.
Idag är jag som vanligt. Och jag har hunnit sova ut! sova ut, äta frukost, pressa juice av en hel massa frukt, öva bodycombatkoreografi till ikväll (något som både fysiskt och energimässigt kändes sjukt långt borta igår), packa, plocka, baka rabarberpaj och äta halva.

Nu ska jag öva mer koreografi. packa klart. vänta in mina vänner. köra som fäääään. och sen:
sthlm.

olika kärlekar.

Inga kommentarer: