söndag, augusti 04, 2013

Söndagar.

Under sommaren har söndagar blivit min nya favoritdag. I eftersviterna av lördagen får man sova hur länge man vill. Solen skiner alltid och dagen är oplanerad och öppen för alla spontana påhitt. Man gör det man känner för i den takt man känner för och det finns inga måsten förutom att komma i säng i tid.

Den här söndagen har jag konstig nog inte hängt med Elin. Spenderat större delen av tiden i horisontellt läge på olika gräsmattor lyssnades på eller läsandes böcker. Fick den sociala biten tillfredsställd och middagssällskap också. Nöjd.
Fram till middagen har jag bara ätit nötter, bär och morötter. Jag kör ingen fasta, jag lever i eftersviterna av mäktigaste matdagen i mannaminne, den då vi firade Williams 30-årsdag. Herregud.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: