tisdag, september 17, 2013

Svennevecka.

Det fortsätter att klia och jag undrar, är det livet som kliar mig? Som dyker upp som en blaffa på röven? Är det?!
Min enda lite lediga vardag är idag. Den här veckan alltså. Den är busy. Den är nio klasser, sovaborta, vc, bedvidgång, knåd, födelsedagar, kalas, återkomst. Inte konstigt att det kliar?
Eller är det prickarna i öronen? :O

Ska man köra detox?

och jag erkänner, till slut, det är fan höst.
brr.
åh så mysigt säger alla.
fuckoff säger jag, och vill åka bort.
som vanligt då, tvärtemot.
varför inte?
motpoler är livsnödvändiga.
livs.
hör ni det?

nu ska jag värma mig inifrån och trycka in koreografi. göra kroppen mjuk och stark. och hård.
ingen femtvå, ingen ellsehåeff, kanske ditåcks.
man kan ju göra eget lim med vatten, vetemjöl och vinäger. tänk på det när du äter din kanelbulle.
jag låter lite arg, märker jag.
jag är inte arg, men kanske lite trött.
ni vet?

och medan jag skriver struttar elin runt i det största äpplet och jag vill också vara där. med dig. så jag tar senare min tilflykt till den andra frun, henne ska jag klappa på ikväll.

...

Inga kommentarer: