torsdag, mars 06, 2014

shanghai.

Här har regeringen blockerat både Facebook och blogpost från mobilen vilket leder till att eventuella bilder får dyka upp senare. Har blivit lite för bekväm hemma hos veronica&martin vilket leder till att jag är rätt seg på att ta mig utanför dörren. Lånar deras dator, varför jag nu kan posta dessa ord.

Det är kallt här.
Thailands svett känns plötsligt avlägsen och jag måste värma kokosoljan på elementet för att kunna smörja in mig. Idag ska jag nog ha jacka (!)
Hemmet är litet, ljust och högt i tak. Här kan man bo.
Min ensamvandring igår ledde mig till shanghai tattoos studio, men lugn, jag bara tittade och frågade.  Idag ska jag gå åt andra hållet, men först ska jag ladda på kinamobilen, det är planen.
Jag har väl inte så mkt att återge än. Gårdagen var rätt stillsam. Jag fick, via FaceTime, bevittna när kineser knödde genom spärrarna på tågstationen, fick hjälp av sötaste lilla granntanten när jag inte lyckades bemästra (öppna) låset på ytterdörren, köra intervallspolning när toaletten givit upp lagom tills utrensningsprocessen efter det där väldigt effektiva detoxteet satte igång, fick smaka smaskig sichuanmat, lite så.

Jag ska skärpa mig nu, ta på mig skorna och bege mig. Det känns som att det är dags.

Inga kommentarer: