lördag, april 26, 2014

veckan då jag maxar allt.

Efter den lugna påsken i Skåne är det som att jag har maxat allt annat. Utom träning, hör och häpna. Det har varit en sån vecka bara, där allt har avlöst allt och jag knappt ens har spenderat tid i min säng. De långa dagarna kvarstår, men nu finns det utrymme att tränga in spontanitet i schemat, vilket ändå gör stor skillnad. Den där vibben som jag tror dök upp ungefär samma tid förra året är tillbaka. Kommer energin med vädret? Ljuset och den blå himmeln, dofterna i sommarnatten när det känns som att man rör sig i en bubbla, separerad från allt och alla men ändå närvarande.
Att sova nio timmar på två nätter är inte optimalt, men så blev det och det var ett val jag gjorde. Igår åt jag indiskt igen. Jag förmår mig aldrig att handla för affärernas öppetttider stämmer inte överens med när jag har tid att handla. Således fortfarande inget toapapper efter x antal dagar.
Min dygnsrytm är både förskjuten och normal.
Jag skulle ha varit med henne nu men det skjöts, men snart.
time to kick it, saturday!

Inga kommentarer: