måndag, juni 30, 2014

knack, knack.

vem fan e där?

måndagen blev en söndag ftw. det planlösa blev umgänge och en sväng till ikea. bra dag.
men hur man än vrider och vänder på det återkommer känslan av tomhet.
har jag spelat ut mig mot mig själv, är det en plattform för avstamp eller är det bara så just nu?
kontrasten mot förra veckans övertänkande planar ut som avsaknaden av impulser på ett EKG.

nu då?

dramat tog slut. jag gjorde det jag behövde och. så. tog. det. slut.
vad egentligen?
för inget har förändrats. allt har förändrats. men till det bättre?
eller var det också en illusion?
har jag själv tappat intresset när det inre dramat löstes upp? vad är det då jag är på jakt efter?

jag fyller på med doftljus av den billigare sorten och glas. jag är inne på glas verkar det som. var dryck har sitt perfekta glas och det spelar roll. formen, tjockleken, höjden, diametern, tyngden, känslan.

bryr man sig egentligen?
eller hakar man upp sig på detaljer.

vad är det du längtar efter?

Inga kommentarer: