lördag, juli 12, 2014

Tgif

Jaha hej.

Den här dagen var intressant. Vaknade med en känsla av att något inte stod rätt till och fick det bekräftat när klockan visade 23 minuter efter att jag börjar jobba.
Upp.
Fumlar och fipplar så ansiktskrämen flyger ned i toaletter.
Upp.
Orkar inte skynda för mycket, skyndar lagom.
Framme på jobbet 1,5h för sent men får ändå äta frukost. Fint.
Lunchar på asgoa fisklådan på kajkanten med e. Svettas.
Svettas mer.
Tror att jag slutar fem men slutar visst fyra. Hellagood.
Parkhäng med glass. Pistage och valnöt. Vin. Sällskap.
Pizza. Kannor. Sällskapets två yngsta som dessutom har semester mår dåligt och ger upp. Intressant. Klockan är typ nio-ish.
Pratar. Pratar. Sitter.
Tre kvar.
Dansar. Svettas. Nykter. Trött.
Lämnar de två. Åker fel. För långt. Springer. Hinner. Små ögon.
Perspektiv.
Varje vecka har ett nytt tema och jag ser med andra ögon nu. Nyare. Jag ser puppan och larven och jag inser. Så länge dörren är öppen så är den. Hon ser potential. Hon är fin. Jag är nykter och trött. Små ögon. Varma fötter.
Helgen fri.
Han jobbar.
Hon ska se på fotboll.
Jag ska umgås. För fan.
Som innan eller annorlunda?
Det får vi se.
Men som sagt, perspektiv.

Och de tre viktigaste blev alltså
Gymnasievalet, att dra t Oz själv 19 och reflexologin.

Tack för sällskapet. Snart behöver jag bara mig själv och då kommer resten. Jag tror henne och uppskattar de fina orden och att jag hittat en till sån här jefla bra människa.

Han. Han är mer en känsla än en person.





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: