måndag, september 22, 2014

svanhopp.

göta petter vad med grejer man har. jag vet det men jag blundar för det och prioriterar livet. ibland dyker det upp saker som får en att tvingas reda i sina ting. så en lätt rensning för inspektion efter att något har ätit på oss. skulle behöva göra samma sak på många andra områden också, men känner jag mig själv kommer det inte att bli av nu. dessutom åker jag ju snart på min inre resa.

nåja. allt har väl sin tid.

den gångna veckan känns snarare som en månad.
when life gives you lemons...
mkt tumult i mitt inre och i samhällets yttre tvingade mig själv att ge mig tid för acceptans och kontemplation.
and so I did.

så jag fann mig själv ganska ofta sittandes uppe på redberget i eftermiddagssolen med näsan begraven i orden som ska ta mig bortom orden.
det rör på sig.

oförberett förberedd och om en vecka är jag tyst. radioskuggan ska sänka sig över mig och jag ska dyka djupt in i mig själv på ett sätt som jag aldrig gjort tidigare.
"vi kommer att sakna dig", säger ni, och det värmer genom alla lager. penetrerar egot men kommer åt innanför också.
jag älskar ord, men vad finns bakom dem?
bakom tankarna, intellektet, bakom allt det här.

"det låter fantastiskt sa han", och jag vet att det kommer från kärnan. från platsen där vi kan mötas.

ingenting spelar längre någon roll, samtidigt som allt gör det.

"Do you want to know my secret? I don't mind what happens."

Inga kommentarer: