torsdag, oktober 30, 2014

lyft.

trägen vinner.
jag erkänner, dagen började med motvilja, och ett litet hopp.
det dog.
vad gör man då?
man skakar av sig det och sen kör man.
det var vad jag gjorde.
jag glömde skorna. jag sprang till vagnen. halkade runt i sockor, tog av mig barfota. fick kontakt. utbyte. svetten rann.

en liten rund, till synes vacker men liten liten.
hade oanade krafter från en annan dimension. förvånad. förundrad. sugen på mer.
lugnet var så skönt.
det är där vi möts just nu och det är okej.
det är okej. okej?

den enes död är den andres bröd. för mkt bröd och man blir död iofs, men ändå. det löste sig fint. allt löste sig fint. dagen blev så lång så lång men spontan och fin med många möten.

nu är jag här (vart kan jag annars vara?)
otrött, undrandes.
och jag bryr mig. jag hoppas du vet. du och du. och du med. att jag visst skulle sakna dig.
vipassana och metta.
nu nu nu.

gonatt såsmåningom,
söta trio.

Inga kommentarer: